Go Back   Farm Town > Languages > Other Languages > Français > Aide et support
Register FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Reply

Thread Tools Search this Thread Display Modes
Old May 04 2011, 06:03 PM
Tiger's Avatar
Tiger Tiger is offline

Location: UK but i'd rather be somewhere hot and sunny :) with a swimming pool!

Quote:
Originally Posted by LeroyArthur View Post
Hi Tiger
Lifo stands for Last In Last Out
Fifo stands for First In First Out
2 ways of managing the stocks.
Is the system using large, gift or normal items first or does it uses some rules like lifo, or fifo just to kwon .... because some article seem to be here till a long time.
However it is not so important.

Lifo est pour Dernier entré, premier sorti
Fifo est pour Premier entré premier sorti
2 façons de gérer un stock
Est ce que le système utilise les large, gift ou les articles normaux en premier ou est ce qu'il utilise d'autres règles (de gestion du stock).... juste pour savoir .... parce que certains articles sont dans mon stock depuis un certain temps.
Quoiqu'il en soit ce n'est pas tres important (pour jouer).

Thank's again
Arthur
Hello,

LOL i see , thanks for explaining , i thought something got lost in translation and was looking for a french word

If i remember correctly, the facilities will use gifts 1st then the normal size then the large size. You may see a few leftovers if there were not enough of one size.

Clickable Help Links:
Need help? Post in Help and Support
How to get and Create your Farm Link
How to FIND YOUR POSTS on the forum.

Reply With Quote
Old May 04 2011, 06:06 PM
LeroyArthur's Avatar
LeroyArthur LeroyArthur is offline

Merci Molly
J'ai retrouvé le message d'Heyddrin :

Why are some of my crops "large" and others are not?
Your crops, once harvested, will appear in your storage in the form of bags or boxes (depending on crop type).
If you hire someone to do your crops it will increase the sale price, this is marked with "Large."

Crops that you harvested yourself sell for less coins - these are labelled with the name of the product, not large.

Pourquoi certaines de mes récoltes sont "Larges" et d'autres, non ?
Vos récoltes apparaissent dans votre stock - ou au marché - sous forme de sacs ou de caisses (en fonction du type de récolte).
Si vous embauchez quelqu'un pour faire vos récoltes, celles-ci vous rapporteront plus de PO et seront marquées comme "Larges".

Les récoltes que vous faites vous-mêmes vous rapportent moins d'argent, et sont seulement étiquetées avec le nom du produit.

Merci / Thank's
Arthur
Old May 05 2011, 07:20 AM
Dany_64's Avatar
Dany_64 Dany_64 is offline

Quote:
Originally Posted by LeroyArthur View Post
Merci Molly
J'ai retrouvé le message d'Heyddrin :

Why are some of my crops "large" and others are not?
Your crops, once harvested, will appear in your storage in the form of bags or boxes (depending on crop type).
If you hire someone to do your crops it will increase the sale price, this is marked with "Large."

Crops that you harvested yourself sell for less coins - these are labelled with the name of the product, not large.

Pourquoi certaines de mes récoltes sont "Larges" et d'autres, non ?
Vos récoltes apparaissent dans votre stock - ou au marché - sous forme de sacs ou de caisses (en fonction du type de récolte).
Si vous embauchez quelqu'un pour faire vos récoltes, celles-ci vous rapporteront plus de PO et seront marquées comme "Larges".

Les récoltes que vous faites vous-mêmes vous rapportent moins d'argent, et sont seulement étiquetées avec le nom du produit.

Merci / Thank's
Arthur

Huhuhu merci Arthur...moi je n'ai visionné que le guide de Farmtown incomplet mais en français et rien vu de telle indication. PAr contre en anglais..tu l'as trouvé où ce passage? Dans le guide même??

Merci
Reply With Quote
Old May 05 2011, 07:51 AM
LeroyArthur's Avatar
LeroyArthur LeroyArthur is offline

Hello Molly
Thank's for your quick answer...

Gifts first, then normal, then large. ==> Cadeaux, puis normaux puis les Grand ....

Arthur

Posting Rules